La Regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Oriola, dirigida per Noelia Grao, ha organitzat una nova activitat dins del programa ‘Viu el Palmerar d’Oriola 2026’, que tindrà lloc divendres que ve 26 de juny sota el títol Plantació d’Aromàtiques.

La iniciativa, oberta a tots els públics i de caràcter gratuït, té com a objectiu enriquir l’entorn del Palmerar mitjançant la incorporació de plantes aromàtiques, contribuint a fomentar la biodiversitat i a posar en valor aquest espai natural i patrimonial únic del municipi.

La regidora de Medi Ambient, Noelia Grao, ha assenyalat que “amb aquesta activitat volem implicar la ciutadania en la cura i conservació del Palmerar, permetent que els participants coneguen de primera mà la importància de les espècies vegetals que formen part del nostre entorn i contribuïsquen activament a la seua millora”.

La jornada començarà a les #10:00 hores en el Centre d’Interpretació del Palmerar (CIP), on es realitzarà una presentació de l’activitat i una breu explicació sobre les plantes aromàtiques i la seua rellevància ecològica. Posteriorment, entre les #10:15 i les #11:15 hores, els participants duran a terme la plantació de diferents espècies en una zona seleccionada del Palmerar. A continuació, es desenvoluparà un passeig guiat per l’entorn, de #11:15 a #12:00 hores, per a conéixer la història, biodiversitat i patrimoni natural i cultural d’aquest enclavament, concloent l’activitat al voltant de les #12:00 hores.

Grau ha destacat que aquestes propostes permeten “gaudir del Palmerar d’una forma diferent, aprenent sobre el medi ambient i reforçant el vincle de la ciutadania amb un dels espais més emblemàtics d’Oriola”.

L’activitat es desenvoluparà en el Centre d’Interpretació del Palmerar d’Oriola, situat en l’Avinguda Doctor García Rogel, Orihuela (03300 Alacant).

Les inscripcions poden realitzar-se a través del correu electrònic palmeral@orihuela.es, trucant al telèfon 672 216 854 o mitjançant les xarxes socials del Palmerar d’Oriola.

Des de la Regidoria de Medi Ambient s’anima a veïns i visitants a participar en aquesta activitat, que combinarà educació ambiental, participació ciutadana i gaudi del patrimoni natural, contribuint a més a continuar enriquint un dels espais més singulars de la ciutat.