Rafael Alemañ, regidor de Parcs i Jardins de l’Ajuntament d’Alacant, ha glossat aquest diumenge l’amistat entre el pintor Emilio Varela, el músic Óscar Esplá i l’escriptor Gabriel Miró, durant el reconeixement anual que la foguera Plaza de Gabriel Miró, presidida per Ana Belén Gómez López ha tributat a l’autor de ‘El bisbe leprós’. La intervenció d’Alemañ s’ha basat en una hipotètica conversa entre Miró, Esplá i Varela. A partir d’ací, el regidor s’ha situat mentalment «en aquest singular enclavament, un dels millors exemples d’arbratge monumental urbà de la Comunitat Valenciana», en referir-se a la Plaça de Gabriel Miró.
Alemáñ ha prosseguit amb una recreació en la qual els tres amics «van intercanviar coneixements, i van entrellaçar idees entorn de literatura, pintura i música». Així, «Varela es va xopar de la llum i els colors alacantins de la plaça per a plasmar-los en alguna de les seues creacions, Esplá es va inspirar en eixe conjunt de sensacions per a reflectir-lo en alguna de les seues simfonies i Miró, portat per l’emotivitat del moment, va plasmar eixe instant en el seu quadern de notes».
Eixa inspiració i la definició que, d’Alacant va fer Gabriel Miró, «no sé si serà la millor del món. Però sé que el seu cim, el seu tacte, el seu baf, traspassa la nostra vida amb una suavitat d’oli preciós i una fortalesa de vi vell. No la barataríem per la més abundant. Terra nostra per la qual aprenem a sentir i a interpretar el paisatge en la seua nuesa i encara en la seua carn viva: terra de cims blaus i de cims pàl·lids com a fronts; terra bruna com el nostre pa, i no hi ha pa com el de casa», ha portat al regidor a fabular. Per al regidor de Parcs i Jardins, «un oli d’eixes característiques és el que pot estar pintant Varela en la seua escultura de l’Esplanada, o que eixa mateixa definició portada a una partitura va poder ser part de la producció musical del músic del qual es commemora el 50 aniversari de la seua defunció».
Irene Pascual Such i Inés Vázquez de Prada Forts són les belleas adulta i infantil de Plaza de Gabriel Miró. Les seues dames d’honor, Cel Coronel Bellido, Cristina Pastor Cantó i Lucía Pargada Candela. Manuel Algarra, en quarta categoria, i Carlos Herrero, en tercera, són els autors de les fogueres adulta i infantil.
A l’homenatge a l’escriptor també han acudit els regidors Manuel Villar, Toño Peral i Cristina Cutanda; les Belleas del Foc, María Pastor i Leire Arellano, al costat de les seues Dames d’Honor i el president de la Federació de Fogueres, David Olivares.

Comentarios