La foguera Florida-Portazgo, que planta al carrer Cefeo, ha aconseguit aquest diumenge el primer premi de la categoria Especial de Fogueres amb ‘Gènesi’, de Josué Beitia, segons ha fet públic l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, acompanyat per la regidora de Festes, Cristina Cutanda, al final de la deliberació del jurat. El segon lloc ha sigut per a Baver-*Els Antigons per ‘Corona’t, Reina’, de Estudi Falles 3D – Paco Torres i Paco Camallonga- i el tercer l’ha aconseguit Diputació-Renfe amb ‘Llum, l’ origen dels Fogueres’, del Taller de Llongo.

‘Gènesi’ representa, expliquen fonts de la foguera que presideix Chimo García Larios i que té com bellea a Paloma Jiménez García, “una profecia sobre el futur humà. És una visió crítica i profètica del món amb la mirada posada en la IA i les noves tecnologies. La remata un polp androide amb uns tentacles que simulen ser els fils del coneixement”.

Els primers premis de les altres categories han sigut: 1a. Foguerer-Carolines; 2a. Plaza de Santa María; 3a. José María Py; 4a. Barri Sant Agustí; 5a. Plaza del Mediterrani; 6ªNou Alipark; 7a. Monges-Santa Faç.

Quant a les barraques, el primer premi d’Especial ha sigut per a Peña Els Goril·les; el segon ha recaigut en Els Chuanos, i el tercer l’ha aconseguit Pica i vola. El primer de Primera categoria: El Millor de la Terreta. Segona categoria: I No voliem. Tercera categoria A: Block i Mostres; Tercera categoria B: Uns treballen, altres xuplen.

El primer edil, juntament amb Cutanda, i el vicealcalde Manuel Villar, s’han dirigit al districte de Florida-Portazgo per a felicitar els guanyadors, els qui ja celebraven l’èxit corejant el ‘campions, campions!’. A la comitiva s’han sumat també la Bellea del Foc, María Pastor, les seues Dames d’Honor -Eva Egea, Nerea Alpera, María Moya, Nora Banegas, Sara Pérez i Marta Salaberri- el president de la Federació de Fogueres, David Olivares, i integrants del seu equip.